bettanshastblogg

Alla inlägg under juni 2012

Av bettan - 20 juni 2012 21:35

i söndags gjorde jag ingenting

 Måndag: så vart de till praktiken til halv 9 när vi kom dit var solfari på rymmen in med honnom i hagen ( medans jag försökte få in  solfari då rymde tor)sen natasija på rymmen och senare tor och solfari när sofia tog in best och så red sofia iväg och jag fylde på vatten till hästarna så tyckte jag de lät lite väl mkt nere vid tors hage och då var frökk och soldis på rymmen och dom drog in till grannen som tur var så var annika fannys mamma där så jag fick hjälp och fånga in rymigngarna och de visade sig att tor oxå var på rymmen igen.. och tydligen senare på dagen sså var best tor och sofari på rymmen så de var en rymmar dag för "alla" hästarna..


Tis: hände inte så himla mkt praktik och bygga hagar mumms sa kusarna :)

Ons: inte så mkt de vanliga på praktiken sen satt vi och njöt av solen och tittade på hästarna







Av bettan - 16 juni 2012 16:29

orkade inte blogg igår kväll.. gårdagen bestod av att åka till praktiken ta in greidi bosta lite på honnom och följa med ut på en tur... red på långa tyglar gick bra till han fick för sig att vi skulle in i skogen dit vi inte skulle så de vart att försöka få ut han på stigen igen han gav sig rätt så fort så då var vi där vi skulle igen han kändes pigg och glad men ändå seg men sådan typ är han men en riktig liten goding är han allt vart lite galopp gick inte fort men mjuk och fin galopp hade han .efter ridturen fick han gå ut i våran fina gräshage som vi byggt  sen vart de mocka och fixa stallet och efter de var de daxs att plocka in skuffa och greidi från gräshagen skuffa in i stallet och greidi in till stjerni och stjerni vart jätteglad och gnäggade gohästen har fått en bästis..vart och titta på lektion och sen fodra och oj vad dom var hungriga idag sen hem och de var min dag igår..


idag lördag har jag väll inte gjort så himla mkt tagit de lungt och plockat undan i mitt rum .. ska till MM men har inte pallat mig dit än..

Av bettan - 15 juni 2012 10:49

tjohoo!

händer inte så speciellt mkt hämtat ett par vinterstall dojor som varit på lagning el om jag fick nu ingen aning :S men nu är dom hämtade  dom ringde om dom för typ 1 månad sedan. mkt i huvudet här eller ? kom på de igår att jag hade glömt att hämta dom så de vart att jag hämtade dom nu på morgonen.  ska väll snart palla i mig lite lunch innan jag drar iväg till burens för lite jobb och rida lite på greidi vart ingenting igår för sofia var på skolavslutning för linnea så nu har lillskiten linnea sommarlov så nu kommer hon nog bo i stallet ;) hehe gounge ..ha en bra dag de ska jag ha  kommer ett blogginläg ikväll :)

Av bettan - 14 juni 2012 22:21

hejsan hoppsan!

blev inten ridning på greidi idag men ist vart de mys ute i solen :) vädret är lite somde vill antingen är de kallt sen varmt helt knasväder men  vädret har varit någolunda bra iaf :) inte hänt så mkt så har typ ingenting att skriva om .. morgondagen blir de hänga tvätt och tvätta och sen dra till praktiken kl 12 .  hejdå så läng....d

Av bettan - 14 juni 2012 11:33

satt igång en maskin tvätt och hoppas solen kommer fram .. idag händer de väll inte så speciellt mkt ska iväg till jobbet fixa stall och höpåsar och rida greidi lite i paddocken får se hur de går är inte så riktigt haj på islandshästar än ;) hehe men de går nog bra .. kommer ett inlägg senare idag !

Av bettan - 13 juni 2012 23:44

dagen började med att jag gick upp och duscha och drog till affären och handlade hem och käka och sen drog jag till jobbet  och fixade klart stallen och packade de höt som fan kvar. efter de så betade jag frökk och soldis lite granna så dom fick komma ut lite efter de tog jag in stjerni och bostade han medans jag väntade på att sofia skulle komma efter jag hade bostat honnom och släpt ut han igen så pratade jag lite med linnea som höll på med sneekja . när sofia kom rullade vi ner höbalar så packade jag höt och medans jag fixade hö byggde sofia och fanny en hage och släpte vi ut 2 kusar där.. släppte "in" lykill och skuffa lykill fick gå lös medans ridgruppen fikade sen bar de av till padocken för att titta när dom hade lekar grupp nr 2 kom ingen till förutom fanny som redan var där så vi fodrade och fixade klart hästarna för natten och åkte hem ...  vart rulader och potatis när man kom hemm mumms ne nu säger jag godnatt ska rida greidi imorgon och få se om man får fart på kusen bygga upp lite muskler på herren han blir nog piggare av lite "flumm" ridning och låta han springa med lite längre tyglar mm får väll se  hur de går :=)  godnatt på er alla mer bloggande imorgon ..

Av bettan - 13 juni 2012 00:20

hej eftersom jar så lat så nu blir de en 2 dagarsuppdatering:)


I går (måndag) hände inte så mkt specielt på fm åkte och dumpade syrran på trafikskolan sen bar de av till jobbet och mockade och fixade  på kvällen hade dom lekar på Lykill och skuffa riktigt roligt att titta på tills man själv skulle vara med och köra spanska fyllan skulle snurra 15 varv men jag klarade bar 4-6 st sen låg jag där på marken och inte pallade nåmera fattar inte hur barna pallade och snurra hela 15varv :O efter de så gav jag hästarna kvälls mat sen gick jag till padocken för rebecca provade ny sadel til sin häst unndis tittade lite sen efter de åkte jag hem och var sjukt trött och la mig vid 23 tiden första gången på läng :O måste värkligen sluta vara en nattuggla men de e så svårt...


Idag (tisdag)

så kom syster yster och bankade på min dörr vid 10 tiden snyfft jag som ville sova bort hela förmiddagen men låg kvar i sängen ett tag och satt vid datorn sen upp och äta lunch och efter de körde jag syrran till trafikskolan sen bar de av till jobbet när jag kom så stod de en ny islandshäst i stallet som sofia hämtade idag en sööt men tjock fuxs en liten stjerni eller hur han stavas sofia provade och släppa ut han bland dom andra men han var tydligen en riktig kaxsig sak så han fick gå in igen fixade klart stallet och sen lite småprat och sen fixade alla höpåsar sen fika för rebecca  åker till island imorgon :) efter fikat så vart de  fixa hage åt stjerni i stora hagen så han fick gå brevid dom så vi hoppas snart vi kan släppa ihopp dom utan att dom sparkas och har sg sen vart de och ta in lykill och skuffa lykill släpte jag på lösbete hihi han är så duktig så fast vart bara några minuter sen fick han gå in igen för lektionen och idag var de oxå lekar.. fast grupp 2 var tråkiga och vägrade ha lekar så då gick jag och fixade stallet och då fick soldis gå lite på bete /fixa hö och vatten till alla kusar och sen vart de åka hem och äta och sitta vid datorn imorgon blir de upp och iväg och handla..

Av bettan - 11 juni 2012 23:22

eftersom jag är sjukt trött nu efter en dag i burens så skriver jag om idag  imorgon :)

Presentation

hej jag är en tjej på22år som älskar allt som har med hästar att göra..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards